U zemlju Andersena, bajki i lego kocki po nova znanja i vještine

U zemlju Andersena, bajki i lego kocki po nova znanja i vještine

U zemlju Andersena, bajki i lego kocki po nova znanja i vještine

Komentari isključeni za U zemlju Andersena, bajki i lego kocki po nova znanja i vještine

 

 

 

 

Studijski posjet na temu Uloga usmjeravanja i savjetovanja učenika srednjih škola u planiranju daljnjeg obrazovanja, usavršavanja i karijere

 

Danski obrazovni sustav jedan je od onih koji intrigira ljude diljem Europe. Uspješni učenici, učiti kako razmišljati, poticajno i motivirajuće okruženje, razvoj mladih otvorenog uma, uređenost… Je li zaista tako i koja je tajna uspjeha danskog okruženja, željela sam provjeriti i osobno.

Agencija za mobilnost i programe Europske unije redovito omogućuje nastavnom osoblju mobilnosti i usavršavanja u različitim područjima. Na jednom od takvih natječaja, objavljenom u srpnju 2019.,  iskušala sam svoju sreću i dobila pozitivan odgovor te priliku otputovati u Dansku. Zajedno s još tri predstavnika Republike Hrvatske, svi iz zagrebačkih srednjih škola, 29. rujna otputovala sam na studijski posjet u danski gradić Odense.

Odense se nalazi na otoku Fynu te je treći danski grad po veličini. Nalazi se na zaljevu Odense Fjord te je značajna luka. Odense je poznat i po tome što je tamo rođen i odrastao poznati danski književnik Hans Christian Andersen.

Tema studijskog posjeta bila je profesionalno usmjeravanje i savjetovanje učenika u dobi od 14 do 18 godina. Studijski posjet namijenjen je savjetnicima za profesionalno usmjeravanje učenika odnosno stručnim suradnicima koji su uključeni u aktivnosti profesionalnog usmjeravanja, ravnateljima škola te nastavnicima koji predaju učenicima u srednjim školama. Okupilo se 37 sudionika iz 17 europskih zemalja, a za organizaciju je zaslužna danska nacionalna agencija nadležna za Erasmus+ (Danish Agency for Science and Higher Education).

Tijekom dva i pol dana imali smo priliku upoznati se s danskim obrazovnim sustavom, projektima i metodama koje koriste u području profesionalnog usmjeravanja i to iz perspektive Danske nacionalne agencije za visoko obrazovanje, Euroguidance centra, Ministarstva djece i obrazovanja, Centra za profesionalno usmjeravanje mladih, Sindikata danskih učitelja i dviju škola koje smo posjetili. Cilj svih opisanih aktivnosti i projekata je približiti učenicima svijet rada te ih pripremiti za odabir budućeg zanimanja. Kao i u mnogim drugim zemljama, Danska ima manjak kvalificiranih radnika u obrtničkim zanimanjima i kroz projekte i reforme traže načine kako motivirati učenike za odabir strukovnog obrazovanja. Ulazak u svijet rada već u osnovnoj školi, radno iskustvo, boravak u srednjoj školi, radionice, individualna savjetovanja, dan otvorenih vrata za srednje škole i tvrtke, evaluacija spremnosti za srednju školu… samo su neke su od metoda kojima pokušavaju bolje pripremiti učenike za samostalno donošenje odluke o daljnjem obrazovanju i budućem zanimanju.

Posjet školama bio je dodatan poticaj za razmišljanje o tome kakve uvjete imaju naši učenici – imaju li dovoljno prostora za učenje kroz igru i istraživanje; dovoljno slobodnog vremena za razvoj socijalnih vještina, fizičku aktivnost, samostalno učenje; potičemo li dovoljno razvoj njihovih specifičnih interesa i talenata u redovnom sustavu; razvijamo li određene životne vještine…

Multikulturalno okruženje i usavršavanje iznimno je vrijedno iskustvo zbog razmjene iskustva i ideja s kolegama iz različitih zemalja. Možda danski odgoj ima neke svoje tajne, ali na kraju svi težimo istome – biti što uspješniji moderatori u podučavanju i usmjeravanju učenika kako bi postali samostalni, odgovorni i zadovoljni ljudi. (Lucija Matjačić Kovačić, mag. psych.)

 

About the author:

Back to Top